ایمیل:
info@nikbrandagency.ir
مشاوره رایگان:
09190999762

همه‌ی آنچه که باید از بازاریابی در لینکدین بدانید!

لینکدین یک شبکه‌ی اجتماعی است که با سایر شبکه‌های اجتماعی تفاوت اساسی دارد! در حقیقت، لینکدین نه مانند اینستاگرام است و نه مانند فیسبوک و یوتیوب! لینکدین برای حرفه‌ای‌ها طراحی شده است! بنابراین بازاریابی در لینکدین یکی از روش‌های منحصر به فرد برای توسعه‌ی کسب و کارها در بستر فضای مجازی است.

دیجیتال مارکتینگ یا بازاریابی دیجیتالی در سال‌های اخیر بسیار مورد توجه بوده است؛ که دلیل آن را می‌توان استفاده‌ی گسترده‌ی مردم از شبکه‌های اجتماعی و امکانات خاص این شبکه‌ها برای تبلیغات و معرفی محصول عنوان کرد. بازاریابی در لینکدین هم به دلیل وجود این امکانات و کاربران حرفه‌ای یک انتخاب ایده‌آل است!

بازاریابی در لینکدین چه ویژگی‌هایی دارد؟

لینکدین یک پلتفرم حرفه‌ای است که از سال ۲۰۰۳ فعالیت خود را آغاز کرده است. شما با استفاده از آن می‌توانید مهارت‌های خود را به دیگران نشان داده و از این طریق، شغل مورد نظر خود را پیدا کنید یا به کسب درآمد بپردازید.

لینکدین با قابلیت‌های جذاب مانند آپلود رزومه، دستاوردها، سوابق کاری، مصاحبه‌ها و … به شما کمک می‌کند که زندگی شغلی بهتری داشته باشید. همچنین اگر می‌خواهید محصولات خود را به دیگران معرفی کرده و مشتری جذب کنید، لینکدین برنامه‌های جالب و کاربردی برای شما دارد.

در طی سال‌های اخیر، بازاریابی در لینکدین آنقدر پرطرفدار شده است که اغلب شرکت‌های معروف جهان برای فروش محصولات خود به سراغ لینکدین آمده‌اند. در این شبکه اجتماعی، امکان هدف‌گیری مخاطب، تولید سرنخ‌های فروش یا Lead و ده‌ها امکان دیگر فراهم شده است.

شاید برای شما جالب باشد که بدانید لینکدین علاوه بر این امکانات تخصصی، ویژگی‌های متداول یک شبکه اجتماعی را نیز دارد؛ یعنی امکان ارتباط دو طرفه و صحبت با کاربران در آن وجود دارد.

همراه ما باشید تا با لینکدین و ویژگی‌های جذاب بازاریابی در لینکدین بیشتر آشنا شویم.

ساخت پروفایل برای بازاریابی در لینکدین

اولین قدم برای شروع بازاریابی در لینکدین ، ساخت پروفایل و حساب کاربری است. لینکدین قابلیت ساخت کمپانی پیج یا صفحه شرکتی را برای گسترش کسب و کارها فراهم کرده است. بنابراین شما می‌توانید با چند کلیک ساده و ساخت صفحه شرکتی، از این امکانات استفاده نمایید. برای این کار، مراحل زیر را دنبال کنید:

  • ۱- حساب کاربری خود در لینکدین را بسازید و پس از ورود به آن، از نوار بالایی صفحه، روی علاقه‌مندی‌ها یا Interests کلیک کرده و وارد بخش کمپانی شوید. سپس با کلیک روی Create a Company Page یک صفحه‌ی شرکتی ساخته خواهد شد.
  • ۲- نام شرکت و آدرس ایمیل خود را وارد کنید؛ پس از آن، برای بازاریابی در لینکدین باید اطلاعات مربوط به شرکت و کاری که می‌خواهید انجام دهید را وارد کنید و یک معرفی از خود قرار دهید.
  • ۳- لوگو و بنر صفحه شرکتی را باید آپلود کنید. فقط دقت داشته باشید که لوگو و بنر انتخاب شده باید نشان دهنده‌ی نوع کسب و کار شما باشد.
  • ۴-  در این مرحله باید صفحه شرکتی خود را به سایر کاربران معرفی کنید. برای این کار می‌توانید از انواع لینک‌های دعوت مختلف و همچنین مطالب و پست‌های جذاب استفاده کنید.
  • ۵- برای تبلیغ محصولات و سرویس‌های خود بهتر است از صفحه ویترین استفاده کنید. در ادامه با ویژگی‌های صفحه ویترین در لینکدین آشنا خواهیم شد.

صفحه ویترین در لینکدین

یکی از امکانات جالب در لینکدین، صفحه‌ی ویترین یا Showcase pages است. این صفحه، همان‌طور که از اسمش پیداست، برای به نمایش گذاشتن محصولات به کار می‌رود؛ درست مانند ویترین‌های باشکوه در فروشگاه‌های بزرگ!

اگر محصولات شما در طبقه‌بندی‌های مختلف قرار دارد بهتر است هر کدام از آن‌ها را به صورت جداگانه معرفی کنید؛ چرا که ممکن است مخاطبان فقط بخواهند در مورد همان محصول خاص آگاهی پیدا کنند و اطلاعات سایر محصولات برای آن‌ها جذابیتی نداشته باشد. صفحه ویترین هم دقیقا به همین دلیل طراحی شده است! برای ساخت صفحه ویترین و شروع بازاریابی در لینکدین باید مراحل زیر را دنبال کنید:

  • ۱- یک نام مناسب برای صفحه ویترین انتخاب کنید. این نام بهتر است نشان دهنده‌ی ویژگی‌های اصلی محصول یا سرویس شما باشد.
  • ۲- وارد صفحه شرکتی یا Company page شده و روی منوی Edit کلیک کنید.
  • ۳- در منوی باز شده، گزینه‌ی Create a Showcase Page را انتخاب کنید.
  • ۴- بهینه‌سازی و سئوی صفحه ویترین را انجام دهید تا در جستجوی گوگل نشان داده شود.

یکی دیگر از کارهایی که برای بازاریابی در لینکدین از اهمیت خاصی برخوردار است، بروزرسانی پروفایل لینکدین است. این کار، تاثیر زیادی روی جذب کاربران و آشنایی آن‌ها با محصولات شما خواهد داشت. در ادامه با چند روش ساده و کاربردی برای بروزرسانی پروفایل لینکدین آشنا خواهیم شد.

روش‌های به روزرسانی پروفایل لینکدین

وقتی که وارد یک صفحه شرکتی یا صفحه ویترین می‌شوید، انتظار دارید با یک صفحه‌ی منظم و جذاب روبه‌رو شوید؛ در غیر این صورت، احتمالا صفحه را ترک خواهید کرد. بنابراین برای بروزرسانی پروفایل لینکدین باید ارزش زیادی قائل باشیم. در اینجا برخی از روش‌های بروزرسانی پروفایل آورده شده است:

۱-مشخصات پروفایل را به روز کنید: اولین چیزی که مخاطب با آن روبه‌رو می‌شود، مشخصات صفحه لینکدین است. این مشخصات شامل عکس پروفایل، تصویر زمینه و کاور، نام کاربری و هدلاین می‎باشد که برای انتخاب هر کدام از آن‌ها بهتر است به اندازه کافی وقت بگذارید.

۲- به تولید محتوای جذاب بپردازید: در صورتی که بتوانید محتوای جذاب و متفاوت تولید کنید، مخاطبان بیشتری نیز جذب خواهید کرد. بنابراین احتمال موفقیت شما در بازاریابی لینکدین بیشتر خواهد شد.

۳- سوابق خود را به روز کنید: یکی از بخش‌های مهم پروفایل لینکدین، بخش Experience یا سوابق است. در این بخش باید تجارب کاری خود را یادداشت کنید. پیشنهاد ما این است که هر چند وقت یک‌بار این سوابق را مورد بازنگری قرار دهید.

۴- لینک‌ها را بررسی کنید: در لینکدین، امکان قرار دادن لینک وب‌سایت‌های مختلف وجود دارد. این لینک‌ها ممکن است پس از مدتی دچار آسیب شده باشند؛ بنابراین بهتر است همیشه آن‌ها را چک کنید!

۵- کانکشن‌های خود را پاک‌سازی کنید: لینکدین یک شبکه‌ی اجتماعی حرفه‌ای است؛ بنابراین از برقراری ارتباط و ایجاد کانکشن با افرادی که ربطی به حوزه کسب و کار شما ندارند، خودداری کنید.

۶- فعالیت مستمر داشته باشید: صفحات راکد در لینکدین به هیچ‌وجه نمی‌توانند در جذب مخاطب موفق باشند. بنابراین سعی کنید به صورت مرتب، از پست‌های جذاب استفاده کنید.

۷- صفحه شرکتی را آپدیت کنید: اگر تغییراتی در برند شما و یا نوع محصولات شما اتفاق افتاده است، این تغییرات را در صفحه شرکتی هم اعمال کنید.

بازاریابی در لینکدین با آپدیت جدید

لینکدین هم مانند سایر شبکه‌های اجتماعی، به مرور زمان خود را اصلاح کرده و آپدیت‌های جدیدی را ارائه می‌کند. این آپدیت‌ها اغلب باعث بهتر شدن محیط کاربری لینکدین و همچنین کاربردی‌تر شدن بازاریابی در لینکدین شده است. در آپدیت‌های جدید، جستجوی مخاطب و ایجاد ارتباط و تعامل با مشتری نیز راحت‌تر شده است.

یکی دیگر از ویژگی‌های آپدیت لینکدین، پیدا کردن کاربران لینکدین در اطراف شما است. این قابلیت منحصر به فرد باعث می‌شود که بتوان کاربران اطراف را شناسایی کرده و با آن‌ها ارتباط برقرار کرد. این ویژگی در نمایشگاه‌های بین المللی و همایش‌های مختلف، باعث آشنایی با مدیران شرکت‌ها و کارمندان می‌شود.

سئو و بهینه‌سازی پروفایل لینکدین

بازاریابی در لینکدین می‌تواند کسب و کار شما را متحول کند! این در صورتی است که پروفایل لینکدین به خوبی بهینه‌سازی شده باشد! هدف ما این کار، بهتر دیده شدن محصولات در بین کاربران لینکدین است. ما در این اینجا با مراحل بهینه‌سازی پروفایل لینکدین آشنا خواهیم شد؛ این مراحل عبارتند از:

۱-  کامل کردن پروفایل لینکدین: در اولین مرحله باید پروفایل خود را کامل کنیم. یعنی عنوان‌ها، عکس‌ها، آدرس اینترنتی، اطلاعات تماس، تاییدیه‌ها، مهارت‌ها، سوابق کاری و تحصیلات باید به طور کامل و دقیق نوشته شوند. هنگام کامل کردن این بخش‌ها باید به کلمات کلیدی و سئوی پروفایل توجه داشته باشید.

۲- بهینه‌سازی با ویدئو: استفاده از ویدئو کلیپ در پروفایل لینکدین باعث افزایش جذابیت و معرفی دقیق‌تر محصولات خواهد شد.

۳- سئوی محتواهای تولید شده: رعایت اصول سئو و بهینه‎سازی برای تولید محتوا موجب دیده شدن مطالب شما در لینکدین و جستجوی گوگل خواهد شد. بنابراین سعی کنید از کلمات کلیدی مرتبط در محتواهای خود استفاده کنید.

۴- برقراری ارتباط با مخاطب: یکی از بخش‌های لینکدین، بخش Connections یا ارتباط‌ها است که از طریق آن می‌توانید با افراد و گروه‌های مختلف، ارتباط برقرار کنید. برای این کار بهتر است پیام‌های شخصی سازی شده را ارسال کرده و از پیام‌های آماده خودداری کنید.

انجام تبلیغات برای بازاریابی در لینکدین

شروع بازاریابی در لینکدین با انجام تبلیغات است! اما تبلیغ کردن در شبکه‌های اجتماعی به این راحتی هم نیست! بلکه باید یک استراتژی دقیق طراحی کرد و مطابق آن تبلیغات خود را انجام داد.

یکی از قابلیت‌های هوشمندانه و کاربردی در لینکدین، هدف‌گیری مخاطب است! با استفاده از این ویژگی می‌توان مخاطبان مرتبط با کسب و کار را پیدا کرد و تبلیغات را تنها برای آن‌ها انجام داد.

با کمک هدف‌گیری مخاطب در لینکدین، شناسایی مشتریان واقعی نیز راحت‌تر انجام خواهد شد. علاوه بر آن، میزان بازدهی تبلیغات نیز بیشتر خواهد شد؛ چراکه تبلیغات تنها برای کسانی ارسال می‌شود که مخاطب اصلی مارکتینگ شما هستند. هدف‌گیری مخاطب در لینکدین از سه راه انجام می‌شود که عبارتند از:

  • ۱- هدف‌گیری مخاطب از طریق وب‌سایت: با استفاده از این روش، کسانی که از وب‌سایت شما بازدید می‌کنند، شناسایی شده و تبلیغات برای آن‌ها ارسال خواهد شد.
  • ۲- هدف‌گیری مخاطب از طریق حساب کاربری: این روش برای کسب و کارهایی مناسب است که تبلیغات خود را بر اساس اکانت‌های لینکدین انجام می‌دهند.
  • ۳- هدف‌گیری به وسیله‌ی لیست مخاطبان: در لینکدین می‌توانید لیست مخاطبان خود در سایر شبکه‌های اجتماعی را برای هدف‌گیری مخاطب مورد استفاده قرار دهید.

آژانس طراحی نیک برند با هدف ارائه خدمات طراحی سایت، سئو و برندینگ، متشکل از افراد مجرب،شروع به کار نمود. آژانس نیک برند کیفیت، سرعت، دقت و خلاقیت در خدمت رسانی را سرلوحه کار خود قرار داده و به پشتوانه همین امور توانسته اعتماد مشتریان خود را جلب نماید.

تماس با ما

آژانس طراحی نیک برند با هدف ارائه خدمات طراحی سایت، سئو و برندینگ، متشکل از افراد مجرب،شروع به کار نمود. آژانس نیک برند کیفیت، سرعت، دقت و خلاقیت در خدمت رسانی را سرلوحه کار خود قرار داده و به پشتوانه همین امور توانسته اعتماد مشتریان خود را جلب نماید.