ایمیل:
info@nikbrandagency.ir
مشاوره رایگان:
09190999762

طراحی رابط کاربری را از کجا شروع کنیم؟

شاید هر شخصی به روش های مختلفی مراحل طراحی رابط کاربری را طی کند. ما به یکی از رایج ترین دسته بندی ها اشاره می کنیم:

1. تحقیق و جمع آوری اطلاعات لازم

در این مرحله فهرستی از ویژگی هایی که برای تحقق هدف مورد نظر خود در طراحی UI و پاسخ به نیاز کاربرد داریم را تهیه می کنیم.

2. آنالیز کاربر و عمل

در هر مرحله از کار خود باید رفتار کاربر در سایت خود را بررسی کنیم. باید تا می توانیم استفاده از سایت را برای کاربر راحت تر و بهینه تر کنیم. این مرحله هم راستا با تحقیقاتی است که به عنوان بخشی از فرآیند طراحی UX انجام می‌گیرد.

3. معماری اطلاعات

این مرحله، طراحی و توسعه فرآیند و جریان ارائه اطلاعات را در بر می‌گیرد. در طول این مرحله، سبک و سیاق تعامل با UI، الگوی طراحی و تکنیک تصویرسازی را انتخاب می‌کنیم. بسیاری از تکنیک‌های طراحی که قبلاً ذکر کردیم در طول این مرحله شکل می‌گیرند.

4. نمونه سازی

این مرحله شامل فرآیند تهیه و توسعه پروتوتایپ، wire frame، موکاپ و هر نوع دیگری از انواع مختلف نمونه‌های اولیه خواهد بود. در مطالب بالا به ابزارهای نمونه سازی اشاره کردیم.

5. بررسی کاربردپذیری

در این مرحله، نمونه‌های اولیه یا ویژگی‌هایی که معمولاً نمی‌توان آن‌ها را مستقیماً به کمک کاربران آزمایش کرد را بررسی می کنیم.

6. تست کاربردپذیری

به کمک تست طراحی UI، میزان استقبال کاربران از طرح رابط کاربری را ارزیابی می‌کنیم. معمولاً در طول تست کاربردپذیری از کاربران خواسته می‌شود تا فعالیت‌هایی را انجام بدهند تا قسمت‌هایی که در آن‌ها دچار مشکل می‌شوند یا به هر دلیلی وضوح کافی وجود ندارد مشخص شود.

7. طراحی نهایی رابط کاربری گرافیکی

این مرحله، مرحله طراحی سبک و سیاق نهایی رابط کاربری به صورت گرافیکی است. در این مرحله نوع تعامل بصری را با استفاده از تایپوگرافی و استفاده از تصاویر و آیتم‌های گرافیکی مختلف نهایی می‌کنیم و طراحی UI را به سرانجام می‌رسانیم.

نیاز کاربر چیست؟

به طورکلی اگر بتوانیم به این سوال پاسخ دهیم که کاربر از ما چه می خواهد، هدفمان کاملا مشخص خواهد بود و به راحتی می توانیم برنامه ریزی کرده و سایت خود را طراحی کنیم. از خواسته های کاربر می توان به چند مورد زیر اشاره کرد:

  • طراحی ظاهری زیبا و ساده و گرافیکی
  • سرعت و کارایی بالا
  • دسترسی راحت و سریع به صفحه های دیگر
  • پیگیری و رسیدگی به نیازهای آتی کاربران

آژانس طراحی نیک برند با هدف ارائه خدمات طراحی سایت، سئو و برندینگ، متشکل از افراد مجرب،شروع به کار نمود. آژانس نیک برند کیفیت، سرعت، دقت و خلاقیت در خدمت رسانی را سرلوحه کار خود قرار داده و به پشتوانه همین امور توانسته اعتماد مشتریان خود را جلب نماید.

تماس با ما

آژانس طراحی نیک برند با هدف ارائه خدمات طراحی سایت، سئو و برندینگ، متشکل از افراد مجرب،شروع به کار نمود. آژانس نیک برند کیفیت، سرعت، دقت و خلاقیت در خدمت رسانی را سرلوحه کار خود قرار داده و به پشتوانه همین امور توانسته اعتماد مشتریان خود را جلب نماید.